X
אני מאשר כי השיעורים שאני מוריד/ה מקול הלשון
הינם לשימוש פרטי בלבד ללא מטרת רווח,
ואסור להעלות או לפרסם או לשתף שום שיעור/ים
של קול הלשון ברשת האינטרנט או בקווי תוכן,
ובכל מדיה אפשרית
X
מה השיפור שלכם?
3 דקות שלכם
יעזרו לנו להשתפר למענכם
לשאלון >>
איני מעוניין
הזכר לי מאוחר יותר
X
לתשומת לבכם: האתר הישן נשאר בינתיים לשימוש אך אינו מתוחזק. אנו ממליצים לעבור לשימוש באתר החדש בכדי להעשיר את חווית המשתמש שלכם
לאתר החדש
קול הלשון
שיעורי תורה ברשת
*6761 | 03-6171111
יום חמישי י"ז ניסן תשפ"ד | 25 אפריל 2024
English
דף הבית
קול הלשון בטלפון
עזרה
הסדרי נגישות
שותפות בהחזקת התורה
צור קשר
עוד
שעורי אודיו
שעורי וידאו
אודיו בשידור חי
וידאו בשידור חי
סימניות
השיעורים שאהבתי
בנק התורה
וידאו של משתמשים
שליחת קבצים
שיעורים בעברית
שיעורים באנגלית
שיעורים באידיש
שיעורים בצרפתית
שיעורים בספרדית
שפות אחרות
חפץ חיים
רבנים נוספים
כניסה
נושאי השיעורים
חיפוש רבנים
חיפוש נושאים
פרשת השבוע
משניות
הדף היומי והש"ס
מועדי השנה
רמב"ם
תלמוד ירושלמי
נ"ך יומי
הלכה
שיעורי הישיבות
"חפץ חיים" יומי
חוק לישראל
תנ"ך
משנה – פרק יומי
עמוד יומי בהלכה
שיעורים לנשים
שיעורים לילדים
מוזיקה וחזנות
ספרים להורדה
עלונים/טריוויה בפרשה השבוע
קבלת קישור לשיעור חדש מהתיקייה הנוכחית
קבלת קובץ אודיו וPDF של שיעור חדש מהתיקייה הנוכחית
X
הפעולה הבאה מצריכה רישום
כניסה \ הרשמה
הרב יעקב לויפר
שיעורים
עברית ,לתנ"ך, פרשה ומועדים ,הרב יעקב לויפר - הארות בדקדוק ובטעמים לבעלי קריאה
(209 שיעורים)
פתח שיעור אחרון
הורד שיעור אחרון
פתח תיקיה
עברית ,לתנ"ך, פרשה ומועדים ,הרב יעקב לויפר - כללי הדקדוק
(13 שיעורים)
פתח שיעור אחרון
הורד שיעור אחרון
פתח תיקיה
שאלות שנשלחו לרב
למה אצל החסידים בעיקר קוראים למשל נביות שזה בקמץ, בחולם וכן והיה אם שמוע שזה קמץ קוראים והיה בחולם וכמו והיו הדברים שזה בקמץ וקוראים את זה בחולם. אני מאוד נהנה מהשיעורים של הרב בתודה רבה
הצג תשובת הרב
אני מקוה שהבנתי את השאלה, הניסוח 'הרכזים החסדים' לא ברור בדיוק. על כל פנים אתה מן הסתם מתכוון למבטא האשכנזי המזרח-אירופי, המכונה 'חסידי', שאת הקמץ הם עושים כמו שורוק של שאר העדות (U לועזית), ולפעמים הם עושים אותו כמו קמץ אשכנזי-ליטאי. החלוקה שלהם היא אם הקמץ בהברה פתוחה - הם עושים אותו כמו שורוק, ואם הוא בהברה סגורה (מסתיים באות שואית) הוא נשמע כמו קמץ אשכנזי-ליטאי. לגבי 'והיה' או 'נביות' וכדומה - יש להם איזו טעות כאילו היו"ד אחרי הקמץ נחשבת להברה סגורה, אף שהיו"ד כאן אינה שוואית אלא מונעת בתנועה. זו טעות שהשתרשה כנראה לפני דורות רבים, אבל זה המצב. בברכה יעקב לויפר
שאל את הרב
לתשומת לבכם – השאלות והתשובות יופיעו בדף הרב,
אין לשלוח לרב שאלות פרטיות אלא שאלות הנוגעות לשעורים
*שם יכול לכלול אותיות ורווחים בלבד
*שדה חובה
*שדה חובה
*לא הוכנס כתובת תקינה לשדה זה
*שדה חובה
*שדה חובה
אודיו
וידאו
הכנס סיסמה כדי להמשיך